Jak przygotować klasę na przyjęcie dziecka z Ukrainy, zintegrować zespół i uruchomić pomoc?

OPIS SZKOLENIA:

W polskich szkołach pojawia się coraz więcej uczniów z Ukrainy. Do tej pory w większości przypadków były to dzieci, których rodzice zdąrzyli opuścić kraj tuż po wybuchu wojny. Obecnie trafiają do nas rodziny po realnych, traumatycznych przejściac wojennych. W placówkach pojawiają się dzieci, które spędziły wiele dni  w piwnicach i schronach, widziały śmierć swoich bliskich i sąsiadów, doświadczyły głodu i trudów ucieczki z okupowanych miasteczek. Uczniowie ci będą potrzebowali szczególnego wsparcia od dorosłych i rówieśników. Warto przygotować klasę na przyjęcie i wsparcie kolegów zza wschodniej granicy nie w trybie doraźnym, ale z pełną świadomocią, że być może będziemy długofalowo tworzyć zespół dwujęzyczny.

 

Cel: 

Wsparcie nauczycieli w zakresie przygotowanie klasy na przyjęcie uchodźców oraz radzenie sobie z różnymi wyzwaniami edukacyjnymi i wychowawczymi w związku z długofalowym przebywaniem uczniów z Ukrainy w polskich szkołach.

 

KORZYŚCI:

  • dowiesz się jakie wyzwania czekająnauczycieli i uczniów w związku z przyjęciem dzieci z Ukrainy do polskich szkół
  • poznasz podstawowe podobieństwa i różnice mentalne i kulturowe Polaków i Ukraińców oraz dowiesz się jak integrować klasę z poszanowaniem odrębności kulturowej i religijnej uczniów
  • zapoznasz się z koncepcją faz procesu grupowego i odniesiesz tę wiedzę do sytuacji w swojej klasie
  • poznasz sposoby integrowania klasy – ćwiczenia – zobawy, które pomogą uczniom poznać się mimo różnic językowych
  • doweisz się jak reagować na potencjalne trudne zachowania uczniów z Polski i Ukrainy
Szczegóły

PROGRAM SZKOLENIA

 

1. Dzieci z Ukrainy w nowej szkole i klasie – potrzeby, potencjalne trudności adaptacyjne

2. Fazy procesu grupowego – czyli czego można się spodziewać w zachowaniach uczniów po pewnym czasie wspólnego bycia razem

3. Jak integrować uczniów mimo różnic kulturowych, mentalnych, religijnych. Przykłady dobrych praktyk.

4. Gry i ćwiczenia integracyjne budujące więzi mimo bariery językowej

5. Trudne zachowania uczniów z Polski i Ukrainy – jak reagowac na sytuacje sporne,  by nie pogłębiać podziałow i nie wzmacniać antagonizmów?

6. W poszukiwaniu tego co nas łączy – uruchamianie mechanizmów wzajemnego wsparcia

Czas trwania:
17:00 – 20:00

(do uzgodnienia)

Sposób realizacji:
online / stacjonarnie

Ilość uczestników:
min.3 – max. 30

(do uzgodnienia)

Metody pracy:

Praca grupowa

Analiza „case study”

Quizy i testy wiedzy

Gry i zabawy do zastosowania w pracy z dziećmi

Miniwykład

Zapisz się już dziś





    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@bestpractice.edu.pl
    tel. +48 661 487 577

    x
    Jesteś zainteresowany tym szkoleniem?
    Zostaw swój adres e-mail, a prześlemy Ci PDF ze szczegółowym opisem szkolenia.

      Kliknięcie przycisku "Chcę PDF" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu odesłania dokumentu