Matematyka na wesoło w przedszkolu

OPIS SZKOLENIA:

Nauka matematyki nie zaczyna się dopiero w szkole. Wczesne dzieciństwo to okres gwłatownych zmian poznawczych – rozwój myślenia przedoperacyjnego i początek nabywania kompetencji w zakresie myślenia konkretno – wyobrażeniowego, wnioskowania przyczynowo – skutowego. Dziecko przedszkolne chłonie wiedzę matematyczną jak gąbka. Przelicza, porównuje  wielkości, długości, wzmacnia orientację w czasie, przestrzeni i schemacie własnego ciała. Zadanie dorosłych to rozwijać te predyspozycje w formie atrakcyjnych gier i zabaw.

 

CEL:

Doskonalenie umiejętności konstrukowania i prowadzenia gier i zabaw rozwijających zdolności matematyczne przedszkolaków.

 

KORZYŚCI:

  • poznasz specyfikę rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym
  • przypomnisz sobie w jaki sposób diagnozować kompetencje matematyczne przedszkolaków
  • pozznasz wiele ciekawych gier i zabaw ruchowych, planszowych, wykorzystujących różne pomoce dydaktyczne, które ćwiczą poszczególne kompetencje matematyczne
  • nauczysz się konstruować własne gry dydaktyczne

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Specyfika rozwoju poznawczego przedszkolaków (koncepcja E.
Gruszczyk – Kolczyńskiej, U. Oszwy).

2. Prawidłowości i deficyty rozwojowe dzieci – diagnoza na potrzeby
edukacji  wczesnoszkolnej (wytyczne MEN, próby Piagetowskie)

3. Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez gry i ćwiczenia
usprawniające umiejętność:

  • rozwoju operacyjnego rozumowania
  • liczenia na konkretach  i rozumienia zasad przeliczania
  • porządkowania i klasyfikowania zbiorów  ze względu na ich cech oraz porównywania liczebności zbiorów
  • orientacji w  przestrzeni i w schemacie własnego ciała
  • określania cech obiektów: kształt, wielkość, kolor, grubość, fakturę
  • rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
  • rozumienia cykliczności zjawisk w przyrodzie (dzień i noc, pory roku, miesiące),
  • określania ciężaru przedmiotów, pojemności naczyń, długości, szerokości, wysokości
  • rozumienia podstawowych pojęć i symboli matematycznych

4. Umiejętność konstruowania gier i zabaw rozwijających funkcje niezbędne do nauki matematyki w szkole podstawowej

Czas trwania:
17:00 – 20:00

Sposób realizacji:
online / stacjonarnie

Ilość uczestników:
min.3 – max. 20

 

Metody pracy:

Praca grupowa

Analiza „case study”

Quizy i testy wiedzy

Gry i zabawy do zastosowania w pracy z dziećmi

Miniwykład

Zapisz się już dziś






    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@bestpractice.edu.pl
    tel. +48 661 487 577