Matematyka na wesoło w przedszkolu
OPIS SZKOLENIA:
Nauka matematyki nie zaczyna się dopiero w szkole. Wczesne dzieciństwo to okres gwłatownych zmian poznawczych – rozwój myślenia przedoperacyjnego i początek nabywania kompetencji w zakresie myślenia konkretno – wyobrażeniowego, wnioskowania przyczynowo – skutowego. Dziecko przedszkolne chłonie wiedzę matematyczną jak gąbka. Przelicza, porównuje wielkości, długości, wzmacnia orientację w czasie, przestrzeni i schemacie własnego ciała. Zadanie dorosłych to rozwijać te predyspozycje w formie atrakcyjnych gier i zabaw.
CEL:
Doskonalenie umiejętności konstrukowania i prowadzenia gier i zabaw rozwijających zdolności matematyczne przedszkolaków.
KORZYŚCI:
- poznasz specyfikę rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym
- przypomnisz sobie w jaki sposób diagnozować kompetencje matematyczne przedszkolaków
- pozznasz wiele ciekawych gier i zabaw ruchowych, planszowych, wykorzystujących różne pomoce dydaktyczne, które ćwiczą poszczególne kompetencje matematyczne
- nauczysz się konstruować własne gry dydaktyczne
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Specyfika rozwoju poznawczego przedszkolaków (koncepcja E.
Gruszczyk – Kolczyńskiej, U. Oszwy).
2. Prawidłowości i deficyty rozwojowe dzieci – diagnoza na potrzeby
edukacji wczesnoszkolnej (wytyczne MEN, próby Piagetowskie)
3. Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez gry i ćwiczenia
usprawniające umiejętność:
- rozwoju operacyjnego rozumowania
- liczenia na konkretach i rozumienia zasad przeliczania
- porządkowania i klasyfikowania zbiorów ze względu na ich cech oraz porównywania liczebności zbiorów
- orientacji w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
- określania cech obiektów: kształt, wielkość, kolor, grubość, fakturę
- rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
- rozumienia cykliczności zjawisk w przyrodzie (dzień i noc, pory roku, miesiące),
- określania ciężaru przedmiotów, pojemności naczyń, długości, szerokości, wysokości
- rozumienia podstawowych pojęć i symboli matematycznych
4. Umiejętność konstruowania gier i zabaw rozwijających funkcje niezbędne do nauki matematyki w szkole podstawowej
Czas trwania:
17:00 – 20:00
Sposób realizacji:
online / stacjonarnie
Ilość uczestników:
min.3 – max. 20
Metody pracy:
Praca grupowa
Analiza „case study”
Quizy i testy wiedzy
Gry i zabawy do zastosowania w pracy z dziećmi
Miniwykład
Zapisz się już dziś
Zapraszamy do kontaktu
e-mail kontakt@bestpractice.edu.pl
tel. +48 661 487 577