Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie i pomóc poradzić sobie z lękiem?

OPIS SZKOLENIA:

 

Zarówno dzieci z Ukrainy jak i polscy uczniowie mają prawo czuć się zaniepokojeni sytuacją wojny w Ukrainie. Z wiadomościami na jej temat stykają się Internecie, telewizji, rozmawiając z rówieśnikami. Nie zawsze źródła tych informacji są wiarygodne a sposób podawania treści właściwy ze względu na wiek i możliwości emocjonalnen i poznawcze dzieci. Dlatego warto, aby nauczyciele wzięli na siebie część zadań związanych z „mądrym” informowaniem o bieżącej sytuacji, obalaniem tzw. „fake newsów” i udzielaniem psychologicznego wsparcia uczniom, którzy ze względu na swoją wrażliwości mocniej niż rowieśnicy przeżywają sytuację wojny za naszą wschodnią granicą.

 

Cel: 

Wzmacnianie kompetencji nauczycieli, wychowawców i specjalistów szkolnych w zakresie „mądrej rozmowy o sytuacji w Ukrainie” oraz udzielania psychologicznego wsparcia uczniom, którzy lękowo reagują na informacje o wojnie.

 

KORZYŚCI:

  • dowiesz się jak dzieci rozumieją zagadnienia wojny, śmierci, kalectwa, wolności ze względu na wiek i pomżliwości rozwojowe
  • poznasz sposoby inicjowania i prowadzenia rozmowy na tzw. „trudne tematy” bez lęku o niepotrzebne wzbudzanie niepokoju lub ekscytacji u uczniów
  • poznasz skuteczne sposoby udzielania wsparcia uczniom przeżywającym nadmiarowo sytuację wojny
  • dowiesz się jak w delikatny i wyważony sposób pytać uczniów o ich przeżycia oraz jak wzmacniać bez „pustego” pocieszania
  • dowiesz się jak wzmacniać u uczniów krytyczne myślenie pozwalające na samodzielne obalanie „fake newsów”
  • poznasz techniki samouspokajania, których będziesz mógł nauczyć swoich uczniów
Szczegóły

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Wojna na Ukrainie – jakie emocje i reakcje wzbudza u dzieci i młodzieży?

2.  Co dzieci wiedzą o wojnie, zabijaniu, umieraniu, cierpieniu, wolności ze względu na okres rozwojowy i jak towarzyszyć dziecku w rozmowach na takie tematy?

3. Jak prowadzić w rozmowy uczniów o bieżącej sytuacji, tak by przekazywane informacje były rzetelne i nie wzbudzały lęku lub ekscytacji?

4. Rozwijanie krytycznego myślenia u dzieci jako sposób na samodzielne radzenie sobie z „fake newsami” w Internecie – przykłady do wykorzystania na lekcjach wychowawczych

5. Dziecko nadwrażliwe w klasie – jakie zachowania i reakcje powinny wzbudzić czujność nauczyciela i rodziców?

6. Jak wspierać emocjonalnie ucznia przeżywającego nadmiarowo sytuację wojny? – proste techniki terapeutyczne

Dla kogo:

Wychowawcy klas, psychologowie i pedagodzy szkolni

Czas trwania:
17:00 – 20:00

(do uzgodnienia)

Sposób realizacji:
online / stacjonarnie

Ilość uczestników:
min.3 – max. 30

(do uzgodnienia)

Metody pracy:

Praca grupowa

Analiza „case study”

Quizy i testy wiedzy

Gry i zabawy do zastosowania w pracy z dziećmi

Miniwykład

Zapisz się już dziś






    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@bestpractice.edu.pl
    tel. +48 661 487 577

    x
    Jesteś zainteresowany tym szkoleniem?
    Zostaw swój adres e-mail, a prześlemy Ci PDF ze szczegółowym opisem szkolenia.

      Kliknięcie przycisku "Chcę PDF" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu odesłania dokumentu