Kodowanie na dywanie – TIK w przedszkolu

OPIS SZKOLENIA:

Logiczne myślenie, wyciąganie wniosków, twórcze rozwiązywanie problemów to domena świata dorosłych. W myśl starego porzekadła: „Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał” warto rozwijać te kompetencje już w przedszkolu. Kodowanie to atrakcyjna i urzyteczna forma uczenia dzieci myślenia. Dzięki dobrze dobranym zabawom i ćwiczeniom dzieci poznają zasady kodowania i jednocześnie wzmacniają ważne kompetencje z zakresu cyfrowego świata – zaawansowany język XXI wieku.

 

CEL:

Dostarczenie nauczycielom wiedzy i ummiejętności z zakresu wzmacniania u przedszkolaków różnych operacji poznawczych, dzięki zabawom opartym na kodowaniu.

 

KORZYŚCI:

  • dowiesz się komu i do czego może się przydać nauka kodowania
  • dowiesz się jak ma się kodowanie do rozwijania logicznego myślenia i innych operacji poznawczych
  • nauczysz się podstaw kodowania  – poznasz podstawowe pojęcia programistyczne i operacje
  • dowiesz się od czego zacząć i jak zaplanować naukę kodowania z dziećmi
  • poznasz metody, techniki i narzędzia niezbędne do kodowania, w formie przystępnych, różnorodnych gier i ćwiczeń
  • dowiesz się jak elementy kodowania wykorzystać w różnych momentach dnia i przy różnych aktywnościach

 

 

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. Kodowanie a kształtowanie kompetencji kluczowych

2. Przedszkolak i kodowanie – o czym warto pamiętać i od czego zacząć?

3. Zabawy z symbolami przygotowujące do tworzenia pierwszych programów

4. Przestrzeń i narzędzia do kodowania

5. Funkcje w programowaniu

6. Gry i zabawy na kodowanie

7. Praca z wykorzystaniem robotów edukacyjnych.

8. Gry planszowe i zabawy tworzone przez dzieci

Czas trwania:
17:00 – 20:00

Sposób realizacji:
online / stacjonarnie

Ilość uczestników:
min.3 – max. 20

 

Metody pracy:

Praca grupowa

Analiza „case study”

Quizy i testy wiedzy

Gry i zabawy do zastosowania w pracy z dziećmi

Miniwykład

Zapisz się już dziś






    Zapraszamy do kontaktu

    e-mail kontakt@bestpractice.edu.pl
    tel. +48 661 487 577